Lizuci 2012.12.29. 20:23

Zajlik az élet :)

Hát az elmúlt napokban, illetve hetekben nem unatkoztunk, ezt nyugodtan kijelenthetem! Ha az ünnepek közelednek, az mindig is felfordulást, izgatottságot jelent. Az itteni nyugodt kis életünket sem kerülte el ez a kis felfordulás! 

Elöször is egy kis időjárás jelentéssel kezdenék: karácsony környékén itt nem hogy hó nem volt, de még hideg sem. 8 fokos, néha esős, szélviharos időben volt részünk. Ez a mai napig így tatja magát. Egészen tavaszinak hatott ma az időjárás. Kedvem is lett volna sétálni egyet, de az eső bármikor rákezdhetett volna, így a mai szabadnapot egészen a pihenésnek szenteltük. De most jut eszembe, hogy volt itt is hó, körülbelül akkor, amikor otthon leesett az első hó! Szép volt, amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan el is mosta az eső...

DSCN0823.JPG

DSCN0824.JPG

DSCN0826.JPG

A karácsonyi ajándék vásárlás, mint már régebben írtam, már igen csak időben elkezdödött. December elején, már be is fejeződött. A dilemma, hogy "küldjek e csomagot vagy nem" végül eldölt. Küldtem :) Jól megtömött 5 kg-os csomagot sikerült feladnom postán, aminek a díjja annyi volt, hogy még karácsony sem volt, de csillagokat láttam, úgy fejbe ütött!!! Inkább el sem mondom...de az biztos, hogy többet nem küldök csomagot! Szerencsére itt a hatalmas összeg sem tűnik annyira hatalmasnak, mert 1 font=357 Ft (a mai árfolyam szerint), szóval nehezebb belegondolni, hogy mennyit költesz. Ha valamire rá van írva hogy 1 font, akkor arra rávadulsz, hogy hűűűha de olcsó, pedig ha átszámolnánk, annyira nem is olcsó egy-két termékért. Na de ebbe most nem is mennék annyira bele. Tehát a karácsonyi előkészületekre visszatérve....ha már nem is tölthettük otthon a karácsonyt, mindenképpen egészen hasonlót próbáltam teremteni. Égősor, adventi koszorú és persze egy karácsonyfa :) Mint meséltem itt az angolok hamar állítanak karácsonyfát, de én nem álltam be a sorba, így próbáltam minél későbbre tolni a faállítást. Ez egészen 20-ig sikerült, de ezt is elmesélem majd :) 

DSCN0830.JPG

DSCN0833_.JPG

A karácsonyi égősor kék és piros izzója annyira domináns, hogy kicsit néha olyan hatást kelt, mintha valami buliban lennék és menne a neon fénycső. Egy-két tárgyat egészen más színben látni :) Szem jojózás már előfordult! Az utóbbi kép pedig az ablakunk. Elszöszmötöltem, mire a hajvágó ollóval és a körömvágóval kivágtam! De azt mondom megérte! Eredetileg hópelyheket terveztem, de még lehet, hogy lecserélem télapó bácsit, mert februárban ő már nem annyira szezonális. 

Itt a munkán, a kiránduláson és vásárláson kívül nem sok hatás ér, így amikor eljött a karácsonyozás a magyar pajtásokkal, a staff karácsony és amúgy a karácsony, hát izginek tűnt az élet. Végűlis minden lezajlott 7 nap alatt. Szerintem már meséltem, hogy mi magyarok közösen kis karácsonyozást szerveztünk, titkos húzással. Ilyen titkos húzás a szálloda alkalmazottai között is volt. Vártuk a karácsonyi munkabeosztást már jóval a szenteste előtt, hogy tudjuk mi lesz a sorsunk. Vajon tudunk e szenteste skypolni? Mikor lesz mindenki szabad a munkában, hogy 6an össze tudjunk ülni? És meglett a beosztás végül. Hát persze dolgozzunk szenteste...de legalább találtunk olyan alkalmat, amikor egyik magyar sem dolgozik. Ez a nap 20-a volt, amikor is este a staff karácsonyunk volt. Az a nap nem volt unalmas :) Mondhatjuk, hogy az nap 10 órás mulatáson voltunk túl :) A kis magyar karácsonyunk délután 4-re volt megbeszélve. Délelőtt takarítás, vásárlás (mert persze utolsó nap jutott eszembe, hogy az esti frizurához kéne hajlakk), készülődés. Még szerencse, hogy a mézeskalács sütést már 2 nappal korábban megejtettem. A kalács mellékesen finom volt, igaz nincs rajta fehér tojáshabos dísz, mert itt persze nem lehetett kapni porcukrot és anélkül nem megy annak elkészítése. A kis bulink a mi szobánkban volt. Hangulatosra sikeredett :) Volt forralt bor, süti, rágcsálni való és vizipipa, mert már ilyenünk is van :) Szerintem mindenki örült annak amit kapott. Ja és bocsánat a fa is felállításra került! Kb. 2 perc volt összerakni! Még a díszeket sem kellett rárakni, mert azok is rajta voltak kampóval. Egyedül az égőkkel kellett bíbelődni. Otthon minden évben más színű a fánk, hát ez itt nem hiszem, hogy nagyon kivitelezhető, az űber tuti kész fánkkal, így kénytelenek vagyunk még egy évet kihúzni majd, a PIROS FEHÉR ZÖLD (ez a magyar föld :D ) színű fánkkal!

DSCN0840.JPG

DSCN0845_1.JPG

DSCN0863.JPG

Szóval az itteni kis eszem-iszom-karácsonyozom után mindenki szépen felöltözve elindult a hotelbe. Aznap este egy vendég sem volt a szállodában, így csak mi alkalmazottak népesítettük be. A főbejáraton mehettünk be, bárhova pakolhattunk :P Hát igen, amúgy a személyzeti bejáraton járunk be :) Az este indításaként a elsőként mindenkit várt a bár és a lounge. Azt kérhettünk a bárból a mit akartunk és a főnök szervírozta. Egészen furcsa érzés volt ott ücsörögni és italozgatni, ahova naponta 2x járok porttörölni,porszívózni. Először nem is találtam a helyem, de a jót könnyen meg lehet szokni. Végre volt alkalmam kipróbálni a Malibu-t (aki még nem ivott volna, kókuszos szeszes ital), ananászlével egészen szuper, sőt előlépett a kedvenceim közé :) A vodka narancs mehet a süllyesztőbe!

DSCN4150_1.JPG

DSCN4155_1.JPG

A magyar leányok és az egyik szakácsunk :)

Pár pohár elfogyott mire várt minket a büfé, azaz sok fincsi kaja! Az étteremben egy hatalmas asztal lett nekünk előkészítve, volt lufi, minden móka az asztalon. Volt egy szaloncukor formájú izé is. Amióta itt vagyok, már sok boltban láttam ilyet, de nagy kiszerelésben mindig. Nem is értettem mire való, dísz, édesség? De sikerült felvilágosodnom, hogy ez nem más, mint a CHRISTMAS CRACKER :)

6158343-a-pile-of-christmas-crackers-against-a-white-background.jpg

Ő lenne az! Végülis középen egy wc papír guriga szerűség van, amiben valami kis ajándék van, valamint egy egy vicc, ez mind egy szép papírcsomagolásban. A leggyakoribb ajándék a papír korona, de szerintem az ajándék értéke inkább attól függ, hogy milyen drágán veszed a crackereket. De találtunk már benne, kis tükröt, kis képkeretet, tollat. A viccek amúgy nem is viccesek, de erre csak ennyit tudok mondani...angolok! Na de hogy kié lesz az ajándék ami benne van? 2 ember megfogja a crackert a két végénél és széthúzza. A szakadás mindig egy pukkanással jár :) Ezt egy papír csík okozza, ami valami kémiai cuccal át van itatva. Az internet ezt mondja :) Először az Egyesült Királyságban terjedt el, de ma már más országokban is fellelhetők a crackerek. Mókás dolog! 

crackers-pic1.jpg

Visszatérve a bulihoz...a vacsora nagyon finom volt. Szerencsére, hogy ne legyen unalmas a dolog, voltak különböző játékok is. Még az asztalnál volt ivós játék, ami annyiból állt, hogy aki melletted ült jobb oldalon, azzal dobtatok egy-egy dobókockával. Aki kisebbet dobott, az volt a szerencsésebb, annak nem kellett innia, a nagyobbat dobó ivott egy feles vodkát. Ez a dobálás, mindig folytatódott, a melletted ülővel. Hát én kétszer vesztettem és két vodka jutott. Vláááh. Szerencsére csak egy kört játszottunk. Aki a nyertes volt, tehát egy felest sem kellett meginnia, arra várt egy feladat. Bekötötték a szemét, leültették egy forgószékre, jól megpörgették és mehetett a kezében ütögetni egy fellógatott bábut, amiben cukrok, meglepik voltak. Nem tudom, hogy hívják ezt a figurát, de már láttam filmekben :)

DSCN4166.JPG

Végül amúgy egy fiú nyírta kis a kis színes ló szerűséget. Volt benne minden csimcsammyammnyamm és vicces tárgyak....

DSCN4186_1.JPG

DSCN4187_1.JPG

A büfé asztalon volt egy piros zselé is, ami itt nagy divat. Málna ízű volt egy kis ginnel megspékelve. Elég vicces volt, izgett mozgott, alig lehetett venni a tálból :) De az íze már annyira nem volt jó, legalábbis nekem nem jött be.  De az angolok szeretik, így rendeztek is pár kör zselé evő versenyt. Az asztal mellett álltak, kéz hátul, zselé az asztalon és mehetett is a zselé "felszippantás" szájjal. Alkoholban nem volt hiány, a társaság pár tagján ez megfigyelhető is volt. A vége felé csak, hogy nehogy kiszáradjunk kaptunk dinnyét is, amiben fene tudja mi volt, de alkohol :)

DSCN4188_1.JPG

DSCN4189_1.JPG

És persze Twisterezés is volt... :)

DSCN4204_1.JPG

Olyan 10 körül kezdtünk elszivárogni, de nem ám azért mert, mentünk haza aludni...várt minket a táncos mulatság! A staff karácsony szerintem jól sikerült. Abszolút csapatépítőnek tartom. A hétköznapokban nem is beszélek mindenkivel, nem találkozunk annyit, vagy nincs igazán témánk (még). De valahogy az este után úgy éreztem, hogy kicsit talán közelebb kerültek hozzám. Persze nem lett minden más, de valahogy mégis az van bennem, hogy legalább megéltünk egy közös élményt, már nem annyira idegenek. Persze jobban nem szerettem meg senkit, de meg sem utáltam :) Vannak a hétköznapokban bőven problémák, főleg ha az étteremben dolgozik az ember. Szerintem több csapatépítő jellegű dolog hasznos lenne... De egyenlőre ez marad nekünk, egy jó este karácsonykor....

DSCN4175_1.JPG

A buli. mint mondtam folytatódott. Egy másik városba vettük az irányt, Bowness-be. Először úgy volt, hogy csak mi 6an magyarok megyünk, de valahogy hozzánk csapódott ittas szoba szomszédunk és az egyik új szakács lány, aki mellesleg szintén nem volt szomjas. Egy kocsi, amúgy sem lett volna elég számunkra, de a két bulizni vágyóval kis buszra volt szükségünk. Szerencsére van köztünk egy angolul jól beszélő honfitárs, aki szerzett nekünk taxit. Mondjuk a taxis, aki vitt a buliba, még magyar volt! Hát igen, akad itt magyar bőven! A hely, ahova mentünk végülis egy disco volt, egy kisebb féle. Amikor megérkeztünk a két ittas kolléga levált, nem is tudjuk mi lett velük, hogy kerültek haza. Értelme volt eljönniük velünk. A szórakozó hely üres volt, amikor megérkeztünk. A zene minősége vicc volt, még az otthoni hangfalszettem is jobban szólt annál. Aztán ahogy telt az idő, megsokasodtunk, rengeteg kolléga megjelent, ahhoz képes, hogy úgy volt nem jönnek. A zene minősége, hogy megjavult vagy megszoktuk, azt nem tudom :) Eltáncolgattunk, iszogattunk, jó buli volt. Most már elmondhatjuk, hogy angol buliban is voltunk! Haza fele a mi magyar hősnőnk szerzett taxit. 3-ra ágyba is került mindenki. Így ért véget a 10 órás mulatozás. Jó nap volt. Másnap mi szerencsére nem dolgoztunk. Az izgalmaknak még nem lett vége. Jött a karácsony. Már ugye tudtam, hogy nem tudok este skype-olni a családdal, nem is voltam túl boldog. A szállodában estére meg várt az őrület, rengetek vendég, teljesen más menetrend az étteremben, mint a megszokott. Olivérrel még délután megajándékoztuk azért egymást :) Mindegyikőnk beszélt a családdal, aztán rohanás az étterembe. Talán azért nem fájt annyira, hogy nem lehettem otthon, mert igazán meg sem tudtam élni a karácsonyt. Volt fánk, volt ajándék, rengeteg készülődés, de elszállt. A munka és a vele járó stressz elsöpörte. Még jövőre kibírjuk, aztán utána húzzunk haza! Kell az igazi karácsony! A meló az étteremben nagyon kemény volt. A szálloda majdnem telt házzal ment. A megszokott 4 fogás helyett volt 6 vagy 7 fogás. Durva volt. Azt hiszem 25-én este még a Mikulás is jött az étteremebe. Egyik menedzser beöltözött. Ez mondjuk egész mókás élmény volt. Az étterem egyik oldala totál üveg, a Mikulás itt kezdte meg az udvaron a népek szórakoztatását. Minden asztalon volt trombita, lufi és természetesen cracker :) Amint meglátták a Mikulást mindenki trombitált, ujjongott, nagyon mókás volt :) A mikulás körbe járt minden asztalnál és ajándékokat osztogatott. A Mikulásról jut eszembe...nem tudom már melyik nap, de a staffnak is volt még  finom evészet az étteremben ebédre. Még alkoholt is kaptunk, persze csak egy pohárral ééés nem ízlett :) Ekkor kaptuk meg a titkos Secret Santa ajándékokat. Ez az a bizonyos karácsonyi húzás volt, a staff között. A főnöktől is kapott mindenki egy kis illatszeres ajándék csomagot. Tehát végülis mondhatjuk, hogy jól telt a karácsony, igaz sok munkával és alig vártuk már a szabadnapot, de jó volt. A jó karácsony nem keverendő össze azzal, hogy kellemesen telt, de nem volt az igaz meghitt hangulatú. A legjobb az volt benne, hogy minden nap finomakat ettünk ebédre. Már nagyon kezdtem unni a szokásos kajákat. Az omlettől meg már egészen rosszul vagyok!!! Még előttünk van a szilveszter, amit persze szintén munkával fogunk tölteni. Kigondolta volna?? Most már jó lenne lassan valami olyan munkahely, ahol nem kell dolgozni az ünnepnapokon! Talán majd egyszer... tehát a szilveszter még húzósabb lesz! A szálloda telt házzal fog menni. Szóval mondhatjuk, hogy a karácsonyi brutálisnak tűnő hajtás, csak bemelegítés volt szilveszterre. Szuppper. De azzal vigasztalom magam, hogy most csak 3 napot fogunk dolgozni, aztán 2 szabadnap. Lesz időnk kiheverni hajtást. A szilvesztert nem is sajnálom, hogy úgy mond kihagyom. Nem is szeretem. Erőltetett ünnepnek tartom. Muszáj mulatni. Szóval a munka nem fog megviselni. Elvileg lesz majd tűzijáték, legalábbis tavaly volt. 

Van még valami, amit meg kell osztanom veletek, ami egészen kiborít. Hol is kezdjem...Otthon, hogy szállodában dolgozhass, mondjuk mint menedzser, éveket kell tanulnod egy főiskolán vagy egyetemen, több év szakmai tapasztalatodnak kell lennie, mászhatsz a ranglétrán. Ha van kapcsolatod, talán pár fokot kihagyhatsz. Ekkor talán pozícióba is kerülhetsz. De itt??? Épp hogy kiesel az iskolából, mondjuk az érettségi után, és már szállodában dolgozhatsz és 21 évesen már menedzser vagy. Itt ez megy kérem. Egy fiatalabb felettes mondja meg mit csinálj. Az egyik felszolgáló srác most lett 18 éves, és 2 éve itt van. Akkor gondolhatod mennyit tanult vendéglátásról. Mi otthon Magyarországon álmodhatunk ilyen dolgokról. Nincs tapasztalatod??? Nem kellesz! Mondjuk a 2 srác munkáján meg is látszik, hogy nem tanultak meg a munkájukért, munkamoráljuk nincs túl sok. Nem is kellett megküzdeniük a melóért, tanulni meg pláne. Szerintem ha jelentkeztem volna itt a helyi kisboltba eladónak, felvettek volna. Nem szőröztek volna, hogy nincs években mérhető bolt tapasztalatod?!?!? Nem kellesz! Otthon sajnos ez van. De ami a legelszomorítóbb, hogy mennyit kapunk ezért a melóért és mennyit kapnék otthon azért, hogy diplomával dolgoznék a szakmámban. Fényév különbség. Sajnos nem csodálom, hogy hagyják el Magyarországot a fiatalok, Folyamatosan látom, hogy újabb ismerős van kint külföldön. Én speciel haza fogok menni, de nm csodálom ha más nem akar. Hova??? És ezt most a munkalehetőségekre értem természetesen. A másik letaglózó dolog számomra, a facebook-os magánélet lényegtelensége. Nem sok kollégám az ismerősöm, nem is jelölgetem be őket. Múltkor mégis megnézegettük egyik kollégát. Konkrétan a 18 éves srácot. Olyan fotók voltak fent róla, hogy mélységesen megdöbbentem. Oké, hogy valaki fiatal, bulizik, de hogy konkrétan egy szál pöcsben van róla fotó?? Valamint hasonló színvonalú képek. És dolgozik, van munkahelye. Egyik új lánynak tömve van a facebook-ja bulis képekkel. Otthon ha ilyen képek lennének rólam fent, biztosan nem vennének fel. Magyarországon ma már bevett szokás, hogy az önéletrajzod után megnéznek a közösségi oldalakon. Az sokat elárul rólad. Úgy tűnik itt ez sem számít. Bár reménykedem, hogy egy nivósabb állásért kicsit komolyabb embereket versenyeztetnek. Emlékszem mielőtt kijöttük, töröltem pár bulis fotót a facebook-ról, ne tűnjek nagyon bulizósnak. Kár volt, senkit nem érdekel mi van fent rólam. Én komolyan annyira megdöbbentem. Hol itt az erkölcs rendészet? Otthon bezzeg nem elég, hogy 80 interjú körön kell végig menned egy átlagos, tudást nem igénylő állásért, még a közösségi oldaladat is feltúrják. Egy rossz kép, aztán szevasz. Ez van, mit tudunk tenni. Más ország. Más körülmények...igaz ezért is vagyunk itt kint.

Remélem Mindenkinek jól teltek az ünnepek, a szilveszter meg jó lesz :)

U.I.: Szakad a jég eső :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://azangliaiprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr214985208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása