Lizuci 2012.10.06. 23:35

Grasmere? Grasmere!

Hol is kezdjem a mesélni valómat....még mindig nem tudtam venni gumicsizmát!!!! De talán ugorjunk visszább egészen pontosan 3 napot. Talán azt nem kezdeném el mesélni, hogy hogyan jutottunk el idáig Olivérrel, aki tudja, tudja, aki nem,nem, aki sejti, az jó úton jár :) Vasárnap este elkezdtem bepakolni az életemet egy böröndbe. Gondoltam pikk pakk összedobom a táskám, hisz van listám a vinni valókról, arról nem is beszélve, hogy rutinos utazó vagyok. De a valóság mégis az, hogy 4 órán keresztül pakoltam be. Na jó, a börönd méregetés és sakkozás a cucokkal egy órába telt. Nagy nehezen összehoztuk a maximális és egyben megengedett súlyt. Hatalmas szívfájadalom, hogy a 8 dkg-os csokikrémet és a 5 dkg testápolót otthon kellett hagynom :)

Reggel 6 órakor indult a Wizzair londoni járata Luton felé. Ez persze egy hajnal 4 órás check-innél való kezdést jelentett. Két óra alvás után a 32 kg-os börönd huzagatás maga volt a mámor. Utoljára  haladtunk át az ex munkahelyünkön, az utasbiztonsági ellenőrzésen. Furcsa volt ott utasnak lenni. Azért hiányozni fog! A gépünk pontosan indult. Azért a Wizzair gép kicsit szebb volt, mint a Ryanair-é. Az utazásból nem élveztünk túl sokat, azonnal elaludtunk, legalábbis én biztosan. Olivér mondta, hogy átrepülünk a La Mache csatornán, azt le kéne fotózni. Persze az alvás ezt ellehetetlenítte, így csak ezt a képet tudtam két szunnyantás között lekapni.

DSCN0046__1.JPG

Egyébként olyan idegesítőek a stewardessek, folyton bemondanak valamit a gépen, nehogy tudjál aludni :) Ahogy landoltunk London felett rengeteg felhő réteggel találkoztunk. Szegény fényképezőm már kattanásra készen állt, hogy lekapjak valamit a városról, de annyi felhő volt, hogy már csak azt vettük sézre, hogy leszálltunk. Fantasztikus esős idő fogadott minket. Már egészen csalódtam volna, ha ragyogó napsütés vár :) A reptérről busszal mentünk tovább Birmingham felé. 3 órát várakoztunk a buszra bennt a terminálon. Egy örökké valóságnak tűnt, de ezt alvással csillapítottuk. Repülő utazásunk során egy baleset is történt...Olivér böröndjének kitörött a kereke! Még jó, hogy ilyen szépen megtermet legény és tudta húzni vonni :) No de visszatérve a buszos utazásunkra. Londontól 2 órát utaztunk buszon az átszállásig Birminghambe. Húúú hát az a busz olyan kényelmes volt, hogy napot is tudtam volna utazni benne. Nagy volt a hely és a mosdó is működött (Magyaroszágon ez luxus, igaz ott nincsenek is ilyen nagy távok). Birminghamban szembesültem elöször a "fantasztikus" angol ízekkel.

DSCN0053.JPG

A fincsi hamburgerezést az újabb busz utazás szakította félbe. Az a busz már nem volt olyan kényelmes, sokan is voltak, de a legrosszabb, hogy 5 órát utaztatott minket. A sofőrök, két már jócskán hatvan éves korán túl levő fiatalember volt. Olyan fittek voltak, hogy csak úgy hajigálták be a csomagokat a buszba. Bár ez a fittség, ennyi idősen elég jellemzőnek tűnik az angolokra. Le a kalappal! Teljesen mások. DE ami az első pár órában már feltűnt, hogy nagyon udvariasak, kedvesek és kommunikatívak. Főleg az idősek. Ez nagyon megdöbbentő volt számomra. Na de visszatérve a buszútra...jajj szörnyű volt tényleg. Nem elég hogy szomjaztunk, még a hely is kicsi volt.  Én személy szerint igyekeztem átaludni. Az alvás mellett azért néha nézelődtem is. Nagyon szép a táj, minden zöld, sok a bárány az út mentén :) Ekkor még annyira nem is volt gondom a bal oldali közlekedéssel. Az időjárás hozza a formáját, mint azóta is minden nap: borus,süt a nap, borus, esik, borus, esik, süt a nap.... Gyönyörű vidéken jártunk már, amikor lassan közeledtünk a cél felé. Már keztünk lassan mozgolódni, mert az óra szerint lassacskán meg kellett érkeznünk. Már sötét volt és szakadt az eső, egészen bizalomgerjesztő volt :D Már az indulás elött napokkal azon fantáziáltam, hogy kitesz minket a busz a semmi közepén, sötét lesz, na és akkor mi merre hogy?!? Hát kb. ez történt, amikor a söfőr közölte, hogy megérkeztünk Grasmere-be és hogy ő nem is ismeri a szállodát. Leszálltunk, megkaptuk a csomagokat, aztán maradtunk a sötétben ketten. De legalább nem esett már az eső. Szerencsére telefonos segítséget kértünk és jött értünk a felmentősereg a szállodából. Kocsival még elkanyarintottak minket a szállodához, hogy másnap mégis hova kellene menni, aztán meg sem álltunk a szállásig. Így halkan megjegyzem, hogy a közvilágítás siralmas itt, az eső is szakadt, szóval fogalmunk sem volt hol vagyunk! A szállásunk sokkal jobb, mint amire számítottam. Én úgy érkeztem ide, hogy tuti egy ágyunk, egy szekrényünk és mini helyünk lesz. Kellemes csalódás ért. A szállásunkról és az itteni életünkről (ami tart kemény 5 napja) a következő blogos bejegyzésben olvashattok :)

De hogy kedves Családunk és Barátaink ne maradjanak képek nélkül, így mégis tovább mesélem kicsit a  történetet! Érkezésünk másnapján még nem kellett dolgoznunk. Ébredés után elindultunk felfedezni (még szűk körben) Grasmere-t. Az idő nem volt a legalkalmasabb, na ne is szépítsük, szakadt az eső. Ekkor még naívan azt hittem, az én bőrcipőm, ami otthon vizálló, itt is az lesz. Persze.....azóta van gumicsizma őrületem :) Na de nem is szaporítom a szót, íme pár kép Grasmere-ről .......

DSCN0074.JPG

 

DSCN0076.JPG

 DSCN0079.JPG

 DSCN0084.JPG

DSCN0093.JPG

DSCN0089.JPG

DSCN0102.JPG

DSCN0100.JPG

DSCN0103.JPG

DSCN0107.JPG

DSCN0109.JPG

DSCN0112.JPG

DSCN0116.JPG

DSCN0122.JPG

DSCN0126.JPG

DSCN0129.JPG

DSCN0130.JPG

DSCN0133.JPG

DSCN0134.JPG

DSCN0144.JPG

DSCN0140.JPG

 

DSCN0152.JPG

DSCN0154.JPG

DSCN0158.JPG

DSCN0159.JPG

Ez az egyetlen élelmiszer bolt!

DSCN0160.JPG

 Ma csodálatosan sütött a nap! Akkor még szebb ez a kis falu.....

DSCN0166.JPG

DSCN0167.JPG

DSCN0168.JPG

DSCN0169.JPG

DSCN0170.JPG

DSCN0172.JPG

DSCN0188.JPG

DSCN0205.JPG

DSCN0206.JPG

DSCN0207.JPG

DSCN0208.JPG

DSCN0209.JPG

DSCN0210.JPG

Tömören talán ennyit tudunk most mutatni az új lakóhelyünkről! A lakásunkról, a szállodáról és a munkánkról a következő bejegyzésekben olvashattok majd. De hogy milyenek ezek az angolok? Nahhh az pláne megér egy bejegyzést :)

 

3 komment

Címkék: Címkék

A bejegyzés trackback címe:

https://azangliaiprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr194820733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

meghalsz 2012.10.07. 11:04:43

Szia! Nagyon szép helyen vagytok!:-) Most ha jol értem akkor kiköltöztél dolgozni? Meddig lesztek kint? Nagyon szép kertek annak kint, csinàlsz majd nekem még több képeket? Vàrom majd a többi élményeket! :-)
Pusz szia!

meghalsz 2012.10.07. 11:11:37

Szia! Làttom egy darabig akkor nem lesszel itthon. Milyen az élet odàt? Szép képeket csinàltàl. Vàrom a tovàbbi fejleményeket.
Pusz Szia

meghalsz 2012.10.07. 11:14:01

Laci vagyok csak ez a régi felhasznàlòi nevem. ;-)
süti beállítások módosítása