Azzal kezdeném a mondandómat, hogy itt minden olyan más, mutáns, fordított! Kezdve a bal oldali közlekedéssel...még a mai napig nem tudom honnan jön a kocsi. Mindig először átgondolom, hogy otthon hol jönne a kocsi, na és akkor pont a másik oldalon jön itt :) A villanykapcsolók pont fordított állásban vannak lekapcsolva (a szállodában sosem vágom, hogy akkor mikor kéne égni vagy nem égni), A kulcsokat sok zárban fordítva kell belerakni! Sorolhatnám még, de ami a legfurább számomra, hogy nincs nagyon egység a dolgokban. Mondom, ahogy már meséltem ahány ablak, szerintem annyi képen nyílik, ahány csap annyiféle képen nyílik. Ilyenkor tutin le tudom magam fröcskölni, mert nem számítok rá :) Na de összességében elvagyunk az újdonságokkal, mindig van valami új.

Grasmere egyébként abszolút turista célpont. A falu egy nemzeti parkban helyezkedik el, gyönyörű hegyek vannak, folyók, tengerszemek. Ide mindenki túrázni jön. Minden ember úgy is néz ki, mintha a Decathlon-ból lépet volna ki, vagy a Mountex-ből :) Teljesen mindegy mennyi idős, mindenki így öltözködik. Az iskolás csoportoknál pedig a gumicsizma a nagyon menő. Olyan gumicsizmákat lehet kapni, hogy csak ámultam, amikor ellátogattunk egy nagyobb városba. Igaz közel 12.000 Ft-ot legombolnak érte, de olyan tuti nem lesz senkinek otthon, szóval lehet, hogy egy veszek egyet! De visszakanyarodva a mi kis falunkra...tudom, hogy 20x elmondtam milyen szép, de minden egyes séta alkalmával újabb gyönyörű tájakat lehet felfedezni. Íme pár kép az újabb felfedezéseinkről....

DSCN0280.JPG

DSCN0283.JPG

DSCN0285.JPG

DSCN0294.JPG

DSCN0288.JPG

DSCN0286.JPG

DSCN0300.JPG

DSCN0298.JPG

DSCN0297.JPG

DSCN0307.JPG

DSCN0301.JPG

DSCN0304.JPG

DSCN0302.JPG

DSCN0319.JPG

DSCN0317.JPG

DSCN0312.JPG

Ezek a névvel ellátott kövek egy parkban találhatóak. Tanakodtunk milyen régi "híres" emberek lehetnek ezek,de egy prospektusból kiderült, hogy jó pénzért, bárki ide írathatta a nevét egy kőre :)

DSCN0320.JPG

DSCN0332.JPG

DSCN0323.JPG

Ami érdekes, hogy macskát csak egy darabot láttam! Otthon annyi van, legalábbis Pesten, a mi környékünkön. Nekem nem a kedvenc állatom, szóval esténként nem sírom tele a párnám a hiányuk miatt. Annál több kutya van.  Rengeteg labrador van, barna fajtát még élőben nem is láttam, egészen idáig :) Nagyon sok madarat lehet látni. Jóóó ez most úgy hangzik, mint ha otthon nem lenne madár! De egy nagy városban a galambon kívül más madarat elég nehéz is észre venni. Itt rengeteg vörösbegyet látni, rigót, na és a kedvencemet a varjút! 

DSCN0336.JPG

Ami itt még sűrűn látható az a bárány, angolosan sheep, cukin sheepy :) Angoléknál elég gyakori látvány az út mentén a kirakott kőfalak, a dombok benégyzetrácsozva (ilyen szó van???) vele, és az elkerített területen báránykák. Mindenegyik majdnem punk, mert színes spray-vel meg vannak jelölve. 

DSCN0459.JPG

Igaz a képből nem sok létszik, mert a buszról készült, de a fehér pöttyök azok a bizonyos barik :) Jajjj...van egy vicces esetem a bárány téma kapcsán. Egyik reggel mentem dolgozni, még félig aludtam, amikor elkezdetem a teendőket. A szállodának van egy szakasza, ahol ki kell menni az épületből és egy kirakott úton eljutsz a spa részleghez. Előljáróban hozzá tenném, hogy a szállodát nem házak veszik körül, hanem patak, mező, csupa természeti dolog. Egy patak is csörgedezik a szálloda mögött közvetlen. Tehát félkómásan jövök ki a hotelből, amikor balra tekintve a patak parton túl meglátok egy nagy barna íves hátat, mint a medvének. Megfagyott bennem az ütő egy pillanatra, hogy ÚRISTEN OTT EGY MEDVE!!!! DE miután pislogtam kettőt és észhez tértem, látom, hogy felemeli a fehér fejét az az állat és leleplezi magát, hogy ő egy bárány. Akkorát röhögtem magamon :) Pár nappal később megnéztem magamnak közelebbről az "kamu medvét" és nem is olyan nagy. Szerintem a fáradtság felnagyította :) Ők voltak azok a bizonyos barik....

DSCN0308.JPG

Egyébként itt nem standard bárányok vannak, láttam már egy csomó félét. De jópofák nagyon, egészen megkedveltem őket. Itt UK-ban van egy design márka, aminek a termékein bárányok vannak. Nincs túl sok termékük, de ami van azon bárány van! Inkább a színekben válogathatsz. Mondtam is, hogy nekem kell valami baris. Kaptam is egy bögrét :) Itt az oldaluk: http://www.herdy.co.uk/

Itt Angliában úgy van, hogy ha dolgozni akarsz nem intézi neked a munkáltató az egészségügyi biztosításodat. Neked kell időpontot kérni egy bizonyos job centerben, és személyesen elmenni. Ránk is ez a feladat várt. Szerencsére a hotel annyit segített, hogy kért nekünk időpontot. Első héten vicces lett volna telefonon időpontot kérni, azzal a félelemmel, hogy egy jó pár angolnak a szavát sem értjük. AZ időpont meg lett, bele építették az ügyintézés napját a szabadnapunkba. Örültünk nagyon, habár mondjuk kirándulásnak is felfogható volt. Igen, egy nagy városba kellett mennünk. Ez a város pedig Kendal volt. Reggel 9 körül kaptunk időpontot. Elvileg az út egy óra, e hogy tutira menjünk reggel 7-kor indultunk, hogy el ne késsünk. Még korábban keltünk, mintha dolgozni mentünk volna. Totál sötét volt nem láttunk semmit az úton, nem tudtuk melyik megállónál kell pontosan leszállni. Két alvás közt falukat lestük hol vagyunk. Mikor megérkeztünk konkrétan ítélet idő volt. Hideg volt, esett az eső és persze a szél is fújt. Én nekem is az nap kellett szoknyát felvennem. A cipőm 5 perc alatt beázott....nem a menő gumicsizmám volt rajtam :) Valószínű rám jött a hiszti, hogy ééén ugyan itt nem maradok ha elintéztük a hivatali dolgokat. Ilyen időben én megyek haza!! Pedig nem volt olcsó, hogy elutaztunk odáig. Amúgy a közlekedés elég drága. Szerencsére volt a busz állomás mellett egy bevásárló központ és leszáradhattunk. Nyitásra a hivatal elé mentünk, bent csak jobb várakozni. De láss csodát a bejáratnál kérdeztek egyből ki vagy mikorra jöttél. A biztonsági őr széles mosollyal elkísért egy kanapéhoz és 5 perc sem telt bele jött értünk a mosolygós ügyintéző és fogadott minket. Különböző időpontunk volt Olivérrel, és korábban is érkeztünk, de azonnal fogadtak minket és egyszerre. Magyarországon hol van már ilyen??? 10 perc alatt lezavartuk a papír munkát. Csak pislogtam, hogy végeztünk is. Megkönyörült rajtunk az időjárás és elállt az eső, kezdett kiderülni az ég. Elindultunk felfedezni a környéket. Rengeteg bolttal találkoztunk. Maga volt a mámor a kis Grasmere után :) Már mindent kiszemeltünk hova fogunk menni, ha megjön a fizetésünk. Érdemes is bemenni a városba, ha jobban be akarsz vásárolni. Sokkal kedvezőbbek az árak, a választékról ne is beszéljünk és persze van más bolt is mint tura bolt, meg szuveníres. A ruhák nem drágábbak, mint itthon, csak kicsit lestem még be a boltokba, de nem tűnt vészesnek. Vannak olyan boltok, ahol mindent lehet kapni és egyes termékek hihetetlen áron vannak. Pl. tusfürdő ami a nagyobb fajta, márkás, az itt 1 font volt. Nem is hittük néha a szemünknek. Már listánk van, mit is kell venni ha legközelebb bemegyünk a városba. Mozi is van :) Habár nem hiszem, hogy én beakarnék ülni! Még azért annyira nem vagyok penge angolból! Íme pár kép a városról....

DSCN0347.JPG

DSCN0343.JPG

DSCN0349.JPG

DSCN0433.JPG

DSCN0358.JPG

DSCN0369.JPG

DSCN0371.JPG

DSCN0415.JPG

DSCN0430.JPG

DSCN0420.JPG

DSCN0360.JPG

DSCN0352_1.JPG

DSCN0358_1.JPG

DSCN0442.JPG

DSCN0447.JPG

DSCN0446.JPG

DSCN0450.JPG

DSCN0451.JPG

DSCN0436.JPG

Íme egy református templom...

DSCN0440.JPG

Találtunk egy másik templomot is. Nagyon szép volt. Egészen más felfogással épült a belseje, mint otthon. Nem volt egy főoltár. Több pici volt, több elszeparált hely. 3 nagy orgonája is volt. Nem volt a "szentséges". A padsorok is érdekesek voltak. Kis háttámla,szorosan egymás mellett. De szép ablakok voltak. Az angolok vallásáról nem tudok sokat, szóval ezt a pár mondatot az internetről másoltam ki: Angliában a legtöbb ember keresztény 71% (anglikán), de ezenkívül minden más vallást szabadon gyakorolhatnak, akár a buddhizmust, a hinduizmust, a zsidót, az iszlámot, vagy a szikhet is. A britek kb. 23%-a nem tartozik semmilyen felekezethez. Ennyit tudtam meg :) Íme pár kép...

DSCN0435.JPG

DSCN0385.JPG

DSCN0376.JPG

DSCN0407.JPG

DSCN0391.JPG

DSCN0409.JPG

DSCN0374.JPG

DSCN0393.JPG

DSCN0397.JPG

DSCN0394.JPG

DSCN0398.JPG

DSCN0384.JPG

Tehát ő lenne Kendal. Tipikus angol város. De azért tetszett nekünk. Semmi hagyományos kaját nem ettünk nap közben, bevadultunk a Mc'Donaldsba :) Kínait akartunk enni, de azok csak késő délután nyitnak. Milyen már ez?? Éhen nem haltunk az a lényeg. Ezt a városkát is megtekintettük, a többi környezőt is szépen lassan meglátogatjuk. Haza fele (és persze oda is) emeletes busszal utaztunk, olyan jó kis angolossal, igaz nem piros volt. Sikerült helyet találnunk az emeleten az első sorban. Nagyon vicces volt! Folyton olyan érzésünk volt, mintha neki mennénk valaminek a kanyarban. Sokat még nem közlekedtünk busszal, de ami késik nem múlik!

 

A következő bejegyzést pár napon belül megírom,  bőven lesz benne a hotelről és a munkáról ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://azangliaiprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr474871892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása