Lizuci 2012.11.21. 17:16

Kiránduljunk!

Elég régen jelentkeztünk, de ami késik nem múlik :) Ez nem annak köszönhető, hogy halálra dolgozzuk magunkat, hanem szabadnapjainkon pihentünk, kirándultunk  és nem blogot írtam. Ejnye!

Már majdnem egy hónapja, hogy ellátogattunk egy szép napsütéses napon az Easedale Tarn nevű csodálatos helyre. A "tarn" magyarul tengerszem. A tó Grasmere-től kb. 3.2 kilométerre található. A Tarn Crag és Blea Rigg között fekszik, a tengerszint felett 280 méteren. Úgy vélik, hogy a tó 11.000 évvel ezelőtt alakult ki, amikor a jég olvadni kezdett és feltöltötte. Az Easedale Tarn az egyik legnagyobb tó a környéken, kb. 480 méter hosszú és 300 méter széles. Gyönyörű hely, szerencsére sikerült napsütésben elkapnunk :) DSCN0484.JPG

DSCN0491.JPG

DSCN0493.JPG

DSCN0487.JPG

DSCN0552.JPG

DSCN0554.JPG

DSCN0550.JPG

DSCN0520.JPG

DSCN0522.JPG

DSCN0505.JPG

DSCN0517.JPG

DSCN0556.JPG

DSCN0559.JPG

DSCN0561.JPG

DSCN0565.JPG

DSCN0566.JPG

DSCN0577.JPG

DSCN0586.JPG

DSCN0589.JPG

DSCN0593.JPG

DSCN0602.JPG

DSCN0605.JPG

DSCN0618.JPG

 A színek hihetetlenül élénkek! Még a mai napig el tudok rajta csodálkozni, hogy milyen zöld minden, ahhoz képest, hogy ősz van. Természetesen a fákról már bőszen hullanak a levelek, de a fű az zöld!! A tó (a képen ) pedig nagyon kék volt :) Hát ilyet is ritkán látni. Nem tudom milyen mély lehetett, de elég sötét volt. A képeken nem látszik, de fent a tónál kegyetlenül fújt a szél, engem simán odébb taszajtott. Kellemes kirándulás volt. Itt bárhova mész mindig számítani lehet sárra, tócsákra, hisz az eső mindig pótolja magát. Ezen a kis túránkon nekem volt bakancsom, hát Olivérnek már kevésbé. Akadt is kisebb nagyobb cipő baleset, mert én közöltem, hogy mindenen át lehet kelni, ha nem is arra visz az út, akkor is. Hát át is keltünk, Olivér kicsit kevesebb sikerrel a cipőjére való tekintettel. Elmerült a sárba nah :D Én a bakancsomban szakadtam a nevetéstől gonosz módon. De már ilyen baj nem érheti, mert vett egy szuper bakancsot. Már kezdünk asszimilálódni az itteni turista ruházathoz. Van bakancs, esőkabát, széldzseki, minden ami kell! 

Ha kirándulásra vágyik az ember nem kell messze mennie. Ez az, ami nekem nagyon tetszik ebben a helyben. Otthon Pesten legalább 1 órát kellett utaznod, hogy kiérj a Margitszigetre, esetleg fel menj a Normafa környékére.  Ha folyó parton vágynál ücsörögni, az sem olyan egyszerű, hiába van egy Dunánk, nem éppen csendes, nyugodt a partja. Igaz a Csepeli-sziget környékén találni pár kellemes helyet. Itt pedig mész 10 percet és már élvezheted a patakot, a természetet, és a rengeteg madarat. Abszolút tökéletes! Pesten élve mindig azt gondoltam, hogy én nem tudnék lakni kis városban, sőt faluban pláne nem. Most ennek ellenére kis faluban élek, igaz itt kicsit másabb, jobban turista központúbb. Pesten lakni jó, van minden, mindent meg kapsz, amit akarsz. Ez hiányozna is, ha Magyarországon vidékre kellene költöznöm. Bár már sokszor éreztem azt, egy balatoni nyaralás után, hogy beérve Pestre, szinte rám szakadt a tömeg, a rohanás, a nyüzsi. De gyorsan visszaszoktam. Itt talán azért élvezem annyira a nyugalmat és viselem jól, mert sok minden megváltozott az életemben. Idegen ország, idegen nyelv, idegen szakma a munkahelyen. Ehhez a komplett változáshoz pont bele illet egy új életstílus is, a vidéki élet. Nem hiányzik igazából a nyüzsi, a tömegközlekedés, a mozi, a pláza, a sok ember. Hisz valljuk be, ezek a tényezők sok programot idéznek elő az életedben. Utazás, találkozás, vásárlás, időtöltés egy idegen helyen csak úgy. Itt semmi ilyen kötelezettséged, kényszered nincs, mert nincsenek is ezek a dolgok...ez hihetetlenül tettszik nekem :) Persze barátokra itt is leltünk, de nem kell utazni közel órákat, hogy találkozz velük. Ha nagyon vásárolhatnékom van (bevallom akad :D) itt is van bolt, de kiélhetem magam egy másik városban. Nem rég rendkívül vásárolhatnékom volt, hajtott a közeledő karácsonyi láz is, meg a "valami új kell" kényszer is! Fogtam magam az egyik szabadnapon, buszra ültem és elmentem Kendalba. Olivért itthon hagytam, mert éreztem, hogy ez hosszú vásárlás lesz és nagyon nézelődős! Így is lett :) Ez a kis kiruccanás két hétig most elég is, de december elején legkésőbb, megint útra fogok kelni vásárolgatni :) Ha két szabadnapunk van, általában az egyik nap maximális pihenéssel telik, a másikon már valami cselekedet kényszerünk van. Vagy másik városba megyünk, vagy sétálunk egy nagyot. Nem rég a közeli tóhoz tettünk egy sétát. Napsütésben ez is lenyűgöző volt! A megelőző pár napban volt az a bizonyos hóesés Magyarországon. Nálunk főleg csak esett az eső, de feljebb a hegyek már havasak voltak kicsit.

DSCN0627.JPG

DSCN0633.JPG

DSCN0644.JPG

DSCN0641.JPG

DSCN0654.JPG

DSCN0692.JPG

DSCN0647.JPG

DSCN0646.JPG

DSCN0650_1.JPG

DSCN0664_1.JPG

DSCN0659_1.JPG

DSCN0671_1.JPG

DSCN0710.JPG

DSCN0711.JPG

DSCN0724.JPG

DSCN0722.JPG

DSCN0730.JPG

DSCN0729.JPG

DSCN0732.JPG

DSCN0726.JPG

DSCN0740.JPG

DSCN0738.JPG

Nem rossz hely mi?! Várom a jelentkezőket látogatásra :) Kedves Családom, ez főleg nektek szól! 

Egyébként ahogy sétálsz a faluban, szinte minden 3. ház vendéglátásra van szakosodva. De ne ilyen panziókat képzeljetek el. Kis magán háznak néz ki, de nagyon aranyosan meg vannak csinálva. Pont a mellettünk levő ház is ilyen. Pici, de a szobái nagyon jók (az ablakon belátni :P), kis ebédlő helység. Tiszta angol! Árban nem tudom mit tudnak, de nem hiszem, hogy egetverőek az árak. Bár aki jön hozzánk látogatóban, az tuti ne a mi szállodánkban szálljon meg. Nem annyira olcsó. De jó :) Ezen a héten végig rendezvények vannak. Tegnap volt borkóstoló, ebéd, jött egy sztár szakács, aki főzött és konyhán lehetett nézni. Tegnap este ő főzött a hotelban. Hát ciki vagyok, nem emlékszem a nevére és kikeresni sem tudtam, de annyit tudok, hogy Gordon Ramsay kollégája. A tegnapi desszert amit csinált valami isteni volt. Körte volt egy tésztán és szósszal le volt öntve. Hát ezt elmondani nem lehet milyen finom volt!!!! Én is csak azért jutottam hozzá, mer tegnap este én is az étteremben dolgoztam, felszolgáltam. Most valahogy 4 napig étteremben dolgoztam. Hát volt cidri rendesen! De szerencsére az első napon Olivér is dolgozott és el tudott mindent magyarázni. Egész büszke voltam magamra, annyira talán nem bénáztam. Bár az elmúlt pár napban csináltam pár vicces bakit, pl. rossz asztalhoz ültettem egy párt, előbb a pasinak adtam a kaját, rossz asztalhoz vittem ki a kaját. Hát ez van :) De nem is olyan egyszerű ám ez a pincér szakma, mint gondoltam. Nem csoda, hogy ezt tanulják rendesen a suliban. A rendelés üvöltözés a konyhán, csinálj mindent sorrendben, ja és értsd meg mit akar angolul...hát van itt feladat rendesen! Egyébként valószínű azért raktak étterembe, mert közeleg a karácsonyi időszak és a szilveszter. Ez pedig a hotelnek jó kis forgalmat jelent. Az alkalmazottaknak pedig nagyon sok munkát. Mind a housekeepingen, mind az étteremben. Minél több embernek kell "több funkciósnak" lennie.

Apropó, ha már a karácsonynál tartunk...itt Nagy-Britanniában kicsit másképpen működnek a dolgok. Unalmasabb perceinkben a hotelben takarítás közben a kis főnökünket szoktuk faggatni a karácsonyi szokásokról. Hogy kicsit hivatalosabban tudjam nektek visszaadni utána néztem interneten:

"Nagy Britanniában Christmas, azaz karácsony az év legfontosabb ünnepe. Már októberben pirosba és zöldbe öltöztetik az utcákat és a házakat (az angoloktól ered a karácsonyi fagyöngy szokása). A Trafalgar Square-en álló hatalmas karácsonyfa hagyományosan a norvég nép ajándéka a briteknek II. világháborús segítségükért. Az utcák, terek fényárban úsznak, turistalátványosság a több ezer világított gömbbel díszített Harrods áruház kirakata. 
A családi körben eltöltött karácsony, illetve a faállítás szokása Viktória királynő idején, a 19. század közepén terjedt el Angliában német mintára. Itt az ünnep szintén 3 napos, mint Magyarországon. Első nap, Christmas Eve - az egész napra ezt a kifejezést használják - dec.24-én van. Ahogy Amerikában, itt sem akkor kerül a karácsonyfa díszítésre, hanem két vagy akár három héttel korábban már feldíszítik. Christmas Eve estéjén nincs ajándék bontás, hanem mindenki megy a helyi pubba/étterembe vacsorázni. Általában ilyenkor a pub-ok tömve vannak és már hetekkel előre le kell foglalni az asztalt, hogy a családnak legyen helye. Szoktak ilyenkor külön karácsonyi menüt kínálni (pulyka, lazac, rákkoktél, Christmas pudding stb) de az emberek többsége ilyenkor csak hagyományos angol menüt rendel, mert tradícionálisan a karácsonyi menüt 25-én szolgálják fel.Vacsora után mindenki megy haza és várja, hogy a télapó (vagy ahogy itt hívják, Father Christmas) megérkezzen az éj leple alatt és kipakolja az ajándékokat a fa alá. Nincs kisjézus, meg háromkirály...csak Santa Claus (v. Father Christmas). Az éjféli mise katolikus hatásra Angliában is elterjedt, de az igazán vallásos anglikánok inkább a másnap reggeli protestáns istentiszteletet látogatják.December 25-én reggel bontják ki az ajándékokat, ez a Christmas Day, ilyenkor jön össze a család is, és ekkor eszik a hagyományos karácsonyi ebédet, a Christmas Dinner-t. A karácsonyi ebéd sült, töltött pulykából vagy valamilyen szárnyasból sült krumplival, boiled green peas(zöldborsó), carrots (répa) és Brussels sprouts (vagyis kelbimbó). A pulyka után jön a desszert, ami lehet hagyományos karácsonyi puding (ami igazából egy torta tele brandy-vel vagy rummal gyümölcsökkel) vagy gyümölcs zselé, vagy trifle (rétegezett piskóta, gyümölcs zselatin és vaníliakrém) esetleg mince-pie (kicsi, kézben fogható sütemény, ami omlós tészta, aszalt gyümölcs töltelékkel, mandulával, muffin formában sütik és omlós tésztával fedik be). Ezen a napon minden televízió és rádió közvetíti a királynő hagyományos karácsonyi beszédét, amely az angolok szerint meglehetősen unalmas, mégis mindenki megnézi, meghallgatja. December 26-a a Boxing Day, ekkor hagyományosan a személyzetet ajándékozták meg. Neve arra utal, hogy ezen a napon nyitották fel a templomi perselyt, hogy tartalmát szétosszák a szegények között."

karacsonyiouding.jpg

Ami nekem a legmeglepőbb volt, a 2 héttel karácsony előtti fa állítás. Nekünk igazi fánk nem lesz, de valami pici műfenyőt akarunk. Lassan rohanhatunk a boltba, mert már itt nem marad semmi december elejére! 

Sajnos hó nem várható nagyon erre felé. De hátha :) Viszont ködös esős idő annál inkább! Egyik nap, amikor nagyon mehetnékünk volt itthonról pont egy ilyen ködös nap volt. Ennek ellenére neki vágtunk a Helm Crag nevezetű dombnak, ami 405 méter magas. Nem tűnik annyira magasnak, de azért voltak kaptatós részek. A köd teljesen ráült a környező hegyekre, így a mi úti célunkra is. Semmit nem lehetett látni, nagyon horrorisztikus volt. Sokszor nem is tudtuk pontosan merre kell menni, csak követtük a többi arra járó embert. Érdekes érzés volt, hogy tudod, hogy ott állsz a szikla szélén, alattad valószínű semmi, de nem látod. Sok báránnyal is találkoztunk, azok ugyanis szabadon járkálhatnak. 

DSCN0752_2.JPG

DSCN0756.JPG

DSCN0761.JPG

DSCN0768.JPG

DSCN0783_1.JPG

DSCN0780_1.JPG

DSCN0776_1.JPG

DSCN0770_1.JPG

DSCN0791_1.JPG

DSCN0789_1.JPG

DSCN0792_1.JPG

DSCN0786_1.JPG

DSCN0793_1.JPG

DSCN0802_1.JPG

DSCN0787_1.JPG

DSCN0808_1.JPG

DSCN0809_1.JPG

Azért talán érdemes lesz tiszta időben is megmászni, nem tűnik rossz helynek. 

Van még pár érdekes dolog itt Angliában, ami vicces/furcsa/meglepő, angolosan szólva "strange"! Pl.: életemben nem láttam még nő útépítő munkást, azaz pontosan útfestőt, de itt igen; A kukás kocsi nem csak pityeg, hogy tolat, hanem beszél is :D; Épp utaztam a buszom, amikor láttam egy lovat ruhában; Még mindig nem szoktam meg, hogy a kormány a bal oldalon van, így néha még mindig meglepődöm, hogy egy gyerek vezeti az autót; Levest konzerv dobozban lehet venni kész állapotban, a zacskós leves, amiből otthon rengeteg van, az itt ritka mint a fehér holló.   

Hát most így hirtelenjében ennyi gondolat és élmény jött ki belőlem. De nem aggódom, mindig történik valami, amit majd mesélhetek :)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://azangliaiprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr44916907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása