Lizuci 2014.04.02. 15:43

Havi jelentés

Üdv a nyugalom szigetéről - ahol persze mindig vannak rendkívül idegesítő bennszülettek és szintén idekeveredett hajótöröttek- ahol már nagyon lassan de tavaszodik! Idén ismét csodálatos nárcisz virágzásnak lehetünk tanúi. 2 hete tanultam meg, hogy mi a nárcisz angolul = daffodil. De ezt is csak azért valahogy, mert ez az egyik szálloda neve, amit nem is tudtam, hogy ilyen szép nevet visel :) A nárciszokról idén még nem csináltam képeket, szóval max. csak elképzelhetitek, hogy milyen csodás! A napsütéses órák száma eléggé gyatra, szóval szerhez kellett nyúlnom....ami nem más mint a D-vitamin :) Már megint azt tapasztaltam, hogy minden napom olyan szürke volt, fáradt voltam, levert, a vas hiányom alatt is ezt éreztem. Miután elkezdtem szedni a vasat, olyan szinte megdobta a kedély állapotomat, hogy már ijesztő is volt, hogy egy pici vitamin hiányzik a testemből és ennyit tud számítani. Hát a D-vitaminnal is ugyan így jártam. Megint "repültem" tőle. Már annyi szar vitamint szedek, hogy lassan elgondolkodtam egy olyan gyógyszer porciózón, tudjátok, minden napra kiosztva a kis napi adag :) De most tényleg, szedek multit, a térdemre porc javítót, d-vitamint és vasat. Mondjuk annyira azért ne csodálkozzatok ezen, hogy kell, mert az itteni gyümölcs és zöldség forrás elég gyászos, ami van abban sem hiszem, hogy túl sok hasznos dolgot találnánk. Istenem, de hiányzik a jó kis otthoni piac, még ha a téli kiszerelést is nézzük :) És nem csak a választék, hanem az áruk is hiányzik. Itt arany áron vannak a gyümik, meg a zöldségek és olyanok is. Itt egy kép, ami álmaim mutatja :)

piac_873426_73894.jpg

Hát a munka világában való eseményekről nem akarok túl sok szót ejteni, mert uncsi, még rágondolni is fárasztó így szabadnapon, de azért egy pár szót ejtek róla mégis. Elment a magyar pár, így csak 3-an maradtunk magyarok a vidéken. A szomszéd országbeliekkel továbbra sem mondanám rózsásnak a helyzetet. Azaz közülük főleg egy párocskát nem kedvelünk, akiknek a fő hobbija, hogy nem szeretnek dolgozni. De elég idegesítően űzik ezt. Van egy kisfőnök, akinek, tövig a seggében vannak és még ez a helyzet is adja alájuk a lovat, hogy ne dolgozzanak. Aztán van egy angol leányzó, akivel jóban vagyunk, ő is ilyen kisfőnök szerű. 1 hónapja kiderült, hogy ős sem csipázza a szomszédokat, ez elég felemelő érzés volt a számunkra, hogy ezzel nem vagyunk egyedül. De ő sajnos elmegy a szállodából, így ezzel az érzéssel megint egyedül maradunk. Persze nem tudjuk a többiek véleményét, de reménykedünk a forradalmi gondolat mást is megkörnyékezett már :) Még órákig mesélhetném a kétszínűségeket, intrikákat, de nem teszem! Maradjunk annyiban, hogy szerintem minden munkahelynek meg van a maga keresztje. Már az evakuáció gondolata is meglegyintett minket, de miután anyunak vettem repcsijegyet augusztusra és van pár kifizetett szállás foglalásom...augusztus végéig mindenképpen ki kell tartani....lelkileg. Mostanában fele arányban vagyok takarításon és étteremben. Ez így jó is. Nem véletlen lett kitalálva, hogy az este pihenésre van és nem arra, hogy dolgozzunk. Új takarítási rendszer van mostanában. Egyedül dolgozik mindenki. Először elég felháborítónak találtam, de mára abszolút tetszik. Nem idegesítem magamat, hogy a másik megcsinálta e rendesen a munkáját, ha nincs kedvem, nem kell beszélgetni, a saját tempómban dolgozhatok és oszthatom be, hogy haladok. Minden szobában bekapcsolom a TV-t, amik amúgy nem rég lettek lecserélve menő nagy lapos TV-re. Van vagy 5 zene csatorna, szóval még mondhatjuk, hogy képbe is kerültem, hogy milyen zenék mennek manapság, ugyanis régebben eléggé kiestem a napi tutiból. Amúgy, ezt az új rendszer állítólag azért lett kitalálva, mert hogy sokat beszélünk...éééééés???? A vendég nem lát minket, a munka mindig elkészült. Akkor WTF??? Na mind1, szerintem amúgy senki nem bánja. 

Még februárban voltunk Glasgowba 3 napra egy kicsit pihenni. Nagyon szuper volt, tényleg sikerült kicsit kikapcsolni agyilag. Túl sok képet majd ne várjatok, hisz a facebook tele van velük, de azért mesélni, mesélek :) Vonattal mentünk, ami nem is volt túl hosszú, talán picit több, mint 2 óra. Az első napon az idő elég gyászos volt, mondjuk ki, esett és szürke volt. Hát nem voltam oda érte, sőt még hideg is volt és a szél is fújt. Ez kicsit elszegte a kedvem. A vonat állomás 5 perc sétára volt a szállásunktól. Még mielőtt mentünk lecsekkoltam a googlen a hotelt, elég kihalt utcának tűnt, hát pont nem az volt :) Én nem tudom, hogy csinálják ezeket a fotókat, hogy szinte senki nincs az utcán!?! Szóval totál nyüzsi volt az utca, igazi "wáóóó nagy város". Vettem egy térképet, ami jó nagy volt és összehajtogatós. Nagyon boldog voltam, amikor ki kellett nyitni esőben és szélben és levadászni, merre is van a szállás. Szerencsére tényleg közel volt. Gyorsan becsekkoltunk, aztán indultunk is városnézőbe. Szakadt az eső kisebb-nagyobb intenzitással. Olivér persze nem akart nagy esernyőt hozni, így volt egy pici egyszemélyes esernyőnk. Ami tudjátok, pont jó arra, hogy csak az arcod ne ázzon el, mert ketten biztos, hogy nem fértek alá. Szóval egy kis szócsatával kezdtük, hogy ugye én meg mondtam, hogy hozzál ernyőt!!! 

DSC_0770.JPG

Szerencsére Glasgowban vannak nagyon szuper múzeumok, amik ráadásul még ingyenesek is, meg volt mentve a városnézésünk. Hihetetlen, hogy milyen jók a múzeumok és mindezt ingyen tudják ajánlani. Hát a város nem sajnálja a támogatást, az biztos...

NAAAAAAAAAAAA JÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ, most volt elegem ebből a szar számítógépből!!! Egy rakás fostalicska, már egy képszerkesztő programot sem tud normálisan kezelni! Most vagy nagyon űber vírusos, vagy már nagyon szar, avagy mindkettő. Ennek a következménye, hogy most nem fogok képeket raknia a blogba :( Szóval marad a facebook mindenkinek.

Az első múzeum amit megnéztünk, egy természet tudományi múzeum volt, egy kis képgalériával kiegészítve. Én nem vagyok egy nagy múzeum rajongó, de ez tényleg lenyűgöző volt. Kicsit olyan volt, mint Az éjszaka a múzeumban című filmben :) Míg a múzeumot csodáltuk, talán az idő is kicsit jobb lett. Van a városban egy dombocska, amin a városi egyetem helyezkedik el. Nagyon szép épület. A kapun simán belehetett menni a campus területére, így nekünk is meg kellett nézni. Annyi kínai volt az egyetem területén, hogy csak na. Szinte csak őket lehetett látni. Bementünk a főépületen belüli belső udvarra. Egyből az az érzésem volt, hogy a Harry Potterben  vagyunk, ahol akár játszódhatna is a repülés óra az u dvaron. Nagyon szuper volt, ezért már megérte bemenni. Az eső sajnos nem kímélt miket, így jókat vitatkoztunk tovább az esernyő kérdésen. Késő délutánra hagytuk a bevásárló utcát, ami nagyon szivetmelengető volt...Grasmere után minden város nagyon szupi :) Természetesen végig vettük a boltok kínálatát!  A cipőm estére full beázott, jól átfagytam, szóval az esti városnézés, esőzés miatt is elmaradt. Másnapra cipő vásárlás lett volna az első program, ha esett volna, de szerencsére kedvesek voltak az égiek és napos időnk volt. Az első napon szinte nem is hallottam helyi angol hangot, csak bevándorlókat. Sőt, jó pár magyart is. Kicsit felháborítónak éreztem, hogy te jó ég, ennyire ellepik a külföldiek Angliát? Nem mintha én nem ezt csinálnám, de én nem vagyok rájuk kíváncsi. Hogy tanuljon így az ember angolul? Egyébként a skótok valóban máshogy beszélnek angolul, mintha valami más nyelv lenne, komolyan. Egyszer kértünk egy útba igazítást, és nem mondnám, hogy megértettem :) Az utolsó napon szintén megnéztünk egy múzeumot, ami közlekedési múzeum volt. Valami fantasztikus volt, nagyon látványos volt. Egy hatalmas vitorlás hajó is állt előtte a folyón. Szóval kultúrális élményekkel is gazdagodtunk. A metrót is kipróbáltuk, ami inkább az otthoni kisföldalattihoz hasonlítható. A skót pénz különbözően néz ki, mint az angol, akartam is megtartani belőle, de még úgy is megyünk nyáron Edinburghba, majd ott szert teszek pár "drága" emlékre. A szállásunk korrekt volt, a reggeli nagyon jó volt. Nálam ez a kulcskérdés :) Megszavaztuk, hogy az eddigi itteni szállásaink közül, eddig ez volt a legjobb. Még annyi tapasztalati megosztás, hogy bementünk egy Aldi-ba. Az árai pont olyanok voltak, mintha Magyarországon lettük volna. Ezen kissé megbotránkoztunk, hogy miért csak a nagy városokban van az embernek lehetősége olcsón vásárolni. Oké, ez egy kis falu, itt csak egy bolt van, amennyit kiszabnak egy árucikkért, annyiért mindenki szó nélkül megveszi, mert nincs más. De a környező kis városkákban sincsen olcsóbb élelmiszer bolt. Csak ha egy órát utazol busszal. Kicsit rosszul esett a lelkünknek, hogy a dupláját fizetjük majdnem mindenért ebben a kis szar boltban. Az utolsó napon, délután indultunk vissza. Mielőtt még mentünk volna a vonathoz, bementünk egy pubba ebédelni. Valahogy elszámoltuk az időt, így életemben nem toltam be ilyen gyorsan egy nagy adag főételt és nem kicsi desszertet. Szabályos fizikai fájdalom volt, és míg félig rágtam, már rohantunk a vonathoz. A vonat azonban vagy 30 percet késett és érkezése után még 15 percet szarakodott. Glasgow amúgy a végállomás volt. Már előre nyugtáztuk, hogy a csatlakozást is le fogjuk késni. Emlékszem, még a blog első pár bejegyzéseiben istenítettem, az itteni vonat közlekedést, ezt most akkor visszaszívnám. Mostanában pont hogy nem tudunk úgy utazni, hogy ne késne valahol a vonat. Na de Glasgow-t összegezve, nagyon jó volt, érdemes ellátogatni. 

Utazgatásban nem lesz hiány mostantól, egészen be van táblázva a nyarunk. Május 9-én megyünk Londonba, ahonnan 13-án haza repülünk. Már nagyon várom Londont! Utikönyvek beszerezve, minden hotel, vonat lefoglalva. Úgy sem lehet mindent megnézni 3 nap alatt, de még úgy is tervezem a 3.-ik visszatérést. Nem tudom tudtátok e, de van egy Harry Potter Warner Brothers Studio látogatás. Nem olcsó, de játszom a gondolattal : Ha nem most, akkor legközelebb! Itt egy videó róla: https://www.youtube.com/watch?v=jQ_FW0rQS0k 

Tehát 13-25-ig otthon leszünk. Ismét fél év után, már nagyon várom. Hatalmas bőröndökkel fogunk haza térni, megkezdjük félig a haza költözést, annyi cucc van amit nem használunk vagy fölhalmoztunk, hogy a végső költözéskor fejenként 2 vagy 3 bőrönd kéne. Költöztetem haza a rozsdamentes angliai mintás pirítómat is :) Mikor jövünk haza, úgy néz ki nem kell aggódnunk, hogy a Ryanair késni fog (ami tuti) és ezáltal lekéssük a vonatot, mert hogy este fél 8 után már esélytelen hogy haza jussunk. Nincs vonat. Mondjuk ez elég megdöbbentő számomra, hogy szezon lesz és nincs vonat??? Hát, végűlis egyszer ki kell próbálni, hogy milyen a reptéren tölteni az éjszakát. 

A nyári programok, továbbá: a szomszéd párocska elmegy júniusban 3 hetes szabadságra, ez már magában szuper számunkra, júliusban megyünk Edinburghba, augusztusban jön anyu egy hétre. Vele megnézzünk majd Manchestert és Liverpoolt. A többi fennmaradó hetekben pedig a környéket fedezzük majd fel, ami még hátra van. És ha minden jól megy októberben befejezzük az angliai projektet. Csak 6 hónap :)

Képzeljétek az egyik kisfőnökünk felesége tanárnő, kis iskolásokat tanít. Megkért, hogy segítenék e neki egy nap az iskolában, ugyanis van egy magyar kis fiú, akinek gondolom segíteni kéne, kicsit angolul, meg a nőnek egy két mondatot megtanítani angolul, hogy a kisfiú (5 éves) kicsit jobban érezze magát. Ennek az iskolai napnak az egyeztetése eléggé elhúzódik, mert a nő csak üzenget a férjén keresztül. Hétfőn este pedig egy harmadik személyen keresztül kaptam egy üzenetet, hogy tudnék e menni kedden. De semmi infó, hogy hol találkoznánk vagy mikor. Aznap választ sem kaptam, eme kérdésemre. A nő férje külföldön van, azt kár lett volna hívogatni, a 3. félt nem lehetett elérni telefonon. Kínomba már a tanárnőnek írtam facebookon. De tudjuk ez nem alaptétel, hogy valaki folyton nézze az oldalát. Így infó hiányában nem mentem. Egyébként hihetetlen, hogy ezek menyire nem ismerik a normális kommunikációs csatornákat vagy normákat. Itt üzengetések mennek vagy a facebook. Nem is merik a telefont vagy mi? Egyik késő este a szomszéd szobába lakó szakácsnak nem volt kulcsa és írt Olivérnek, hogy kinyitná az ajtót??? Még nem aludtunk, de bakker mit hisznek, hogy csak a facebookon lógunk egész nap?? 

Nem tudom meséltem e, hogy bezárt a konditerem. Így marad az ingyenes futás. Kisebb nagyobb lelkesedéssel...

Talán mára ennyi elég is lesz, most akkor megyünk egy kicsit sétálni és nárciszt fényképezni :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://azangliaiprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr555890520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása